Sări la conţinut

Transportul cu bicicleta mai scump decât o călătorie cu autobuzul

mai 12, 2010

Photobucket Am hotarat saptamana aceasta sa aflam care este cel mai ieftin si mai convenabil mijloc de transport din Pitesti. Am ales o ruta lunga, ce strabate orasul de la un cap la altul si am pornit la drum, calculand timpii si banii ce trebuie strecurati in buzunar pentru calatorie. Ne-am folosit in „expeditia” noastre de taxi, autoturism personal, de autobuz, dar nu am uitat si celelalte metode de transport cum ar fi bicicleta sau propriile picioare.

Calatoria noastra de aproximativ 9 kilometri, s-a intins de la complexul I al cartierului Prundu, mai exact de la portile Colegiul Tehnic Costin D.Nenitescu, pana in cartierul Bascov, in apropierea hipermarketului Real. Traseul fiind strabatut prin centrul orasului, si nu pe varianta de legatura a orasului.

Cei trei crai confortabili: Taxiul, Automobilul personal si Autobuzul

Banuind ca taxiul ar fi cel mai costisitor mijloc de transport din Pitesti, am hotarat sa incepem cu calatoria cu el, lasand pentru final celelalte mijloace mai putin scumpe.
Ne-am deplasat pe jos pana in statia de taxi, pentru a mai scuti totsi din bugetul alocat excursiei; l-am ales pe cel mai putin pretentios si ne-am urcat in el. Ne-am oprit dupa 23 de minute si 36 de secunde, cursa noastra fiind taxata cu nici mai mult, nici mai putin de 17 lei. Fara bacsis!

Cea de-a doua masuratoare am facut-o cu atuturismul personal, incepand sa strabatem traseul nostru in mijlocul saptamanii, ca si in cazul taxiului, la ora 14.30. O ora in care traficul nu este supraaglomerat, dar care nu poate fi considerat tocmai unul lejer.
Dupa 8 semafoare si mult prea multe cuplari si decuplari ale ambreiajului, calatoria cu automobilul personal a luat sfarist, durand 18 minute si 13 secunde, timp pentru care am consumat aproape 1.5 litri de benzina. Transformat in lei, traseul de 9.1 kilometri (indicati de kilometrajul autoturismului) a costat 6.73 lei. Litrul de benzina fiind calculat cu 4.49 de lei.

Nu puteam sa nu luam in calcul si autobuzul, ramas oarecum singurul mijloc de transport in comun din Pitesti. Pentru ruta noastra a trebuit sa urcam in unul dintre autobuzele de pe linia 2, care ne-a transportat din statia Colegiului Tehnic Costin D. Nenitescu pana in cea a hipermarketului mai sus amintit in 37 de minute si 14 secunde, calatoria costand 1,7 lei.

Bicicleta- “cel mai convenabil mijloc de transport”. Mit distrus!

La inceputul articolului ne-am fi asteptat ca bicicleta sa castige detasat intr-o competitie in care rapiditatea si pretul scazut al unei „calatorii” ar fi fost punctele forte. Dar s-a dovedit ca lucrurile nu stau asa de bine, cel putin in cazul nostru.
Dupa ce am consumat cateva minute si un gram de efort pentru coborarea vehicolului cu doua roti de pe treptele blocului, am pornit la drum pe trotuarele orasului, ocolind pe alocuri pietonii, caci dupa cum bine se cunoaste, Pitestiul nu este „dotat” cu piste pentru biciclisti.
Calatoria nu a fost tocmai una placuta deoarce aproape la fiecare intersectie a trebuit sa coboram de pe biciclete pentru a traversa trecerile de pietoni. Nici cand am parasit trotuarul pentru partea carosabila nu ne-am simtit mai bine, miscarea noastra fiind acompaniata de zecile de injuraturi si claxoane ale automobilistor grabiti.
Am reusit sa terminam calatoria in 55 de minute si 14 secunde. Transportul nu a fost tocmai gratis, dupa cum credeam. Doua sticle de apa minerala s-au facturat pentru efortul depus, costul calatoriei fiind de 3,6 de lei.

Mersul pe jos, nu face piciorul frumos !

In cazul mersului pe jos, traseul nostru, calculat si de Google Maps ca avand 8.7 kilometri, a fost strabatut in 1 ora, 42 de minute si 13 secunde.
A costat 1,8 lei, pret platit pentru o sticla de apa minerala. Dar s-ar fi putut si fara ea!
Bineinteles s-ar fi putut si fara bataturile resimtite la sfarsitul calatoriei, dar asta nu se mai pune la calcul.

5 comentarii leave one →
  1. mai 13, 2010 12:42 pm

    Asa e cand bloggerul n-are de lucru : isi face !

  2. Razvan permalink
    mai 13, 2010 6:06 pm

    Bicicleta e doar o alternativa la mijloacele clasice de transport si atat…Cam mult ti-a luat sa ajungi de la Prundu pana la Real, e clar ca ai pierdut mult timp cu hidratarea:))

  3. suntjos permalink
    mai 13, 2010 11:11 pm

    @Geocer: In principiu, materialul nu era destinat blogului, dar se pare ca fost refuzat si a ajuns aici :)).
    @Razvan: Toate miloacele de transport sunt o alternativa daca stai sa te gandesti. Plus ca bicicleta mi se pare a fi pe locul doi in cursa „clasicilor”. 😛
    Rog a nu se pune la calcul faptul ca materialul a fost scris dupa o pauza de 4 ani. 4 ani in care n-am pus picior pe pedala. Iertare! 🙂

  4. Dany permalink
    mai 20, 2010 10:04 pm

    Corect ai zis acolo ca n’ai mai pus picioru pe pedata timp de 4 ani, dar totusi fara 2 sticle de apa minerala nu se putea ?:O Apa plata de la izvor ce are ?:)) Eu dupa ce n’am mai mers vreo 5 ani pe bicicleta. Facuta cadou de ziua mea, am facut cateva ture (3-4 zile) iar apoi m’am gandit sa ma duc cu prietenii pana in Pitesti (stand in Mioveni) si am facut doar 50minute cu 2 bidoane de apa de la izvor. Deci tot bicicleta ramane cel mai bun transport :)).

  5. suntjos permalink
    mai 20, 2010 11:21 pm

    @ Dany: Se putea, se putea prea bine si fara apa, dar evident, fudulia se plateste! 🙂
    Nu poti compara traseul Mioveni-Pitesti, cu traseul strabatut de mine. Chiar daca esti la pedale si nu la volan, iata se pare ca si timpul, cat si consumul se poate calcula la fel ca cel al unei masini- urban sau extraurban. :)) Bine, aici exagerez putin in gluma. Dar tu stii de cate ori trebuie sa te dai jos de pe bicicleta si sa te urci din nou pentru a ocoli intersectiile, drumurile adiacente, si nu in ultimul rand pentru a sta la unele semafoare? Eu n-am avut tupeul sa traversez pe bicicleta, asa ca a trebuit sa fac vreo 14 „descalecari”. Daca le pot spune asa. 🙂

    Cat despre Pitesti-Mioveni, sunt cateva intersectii, mari ce e drept, dar dupa ele straight road- cum zice americanul. Fara batai de cap.
    Si aici e vorba mai mult de timp consumat decat de resurse.

Lasă un răspuns către suntjos Anulează răspunsul