Skip to content

Gânduri de papagal

Iunie 24, 2011

Jurnalu-mi-e o oglindă, care de la un timp a început să mă mintă. Axat pe atragerea auditoriului folosindu-se de poante fără haz, se îndepărtează încet, încet, de la semnificaţia-i primordială, şi anume cea de jurnal: „caiet” de însemnări zilnice ale cuiva despre anumite evenimente legate, de obicei, de viața sa.
Căci a început a prezenta însemnări din ce în ce mai rar, o dată cu ele – depărtându-se tot mai mult de viaţa autorului sau.

Nu-mi pare de altfel ieşit din comun faptul că discursul public diferă de monolog. Mai mult, văzându-mă pe mine, am ajuns să cred că orice om are câte o „faţă” diferită, pe care şi-o afişează diferit, fiecărei persoane în parte, în funcţie de percepţia sa despre sine ca locutor, cât şi despre percepţia proprie în ceea ce priveşte interlocutorul.
Poate totul se rezumă la mijloacele lingvistice de exprimare. Poate simţământul e unul şi acelaşi în fiecare caz, ceva ce nu poate varia – delimitând astfel personalitatea unui individ. Greu de stabilit.

Însă, de multe ori am ajuns să scriu altceva decât ceea ce voiam să explic în ideea primului paragraf. Stau liniştit, am auzit persoane mature din punct de vedere intelectual care se confruntă cu aceleaşi deficienţe.

Dacă-i un post personal, păi personal să fie!

Totu-mi pare de la un timp, apăsător. Am libertate deplină, recunosc, însă de multă vreme libertatea nu mai înseamnă „a fi liber”. Nu pot să-mi dau seama ce e acel ceva ce mă distrage, ce mă scoate din banalul meu atât de îndrăgit. Poate-mi e propriul gând, conştiinţa.
Ah, de fiecare dată dau vina pe mine.

Probabil că nu-mi voi cunoaşte niciodată simţirile. Probabil că nu-mi voi cunoaşte niciodată vorbele. În cel mai sigur caz, nu sunt ceea ce fac o dată, ci ceea ce repet a face mereu.

Iar în cazul ăsta, nu-mi rămâne decât scrisul.

No comments yet

Lasă un răspuns

