Skip to content

Gândeşte! Încă o dată

Ianuarie 11, 2011

Unde a disparut anonimatul conationalilor mei? Unde au disparut presudonimele precum Pisicuta81, LostSoul, Justme sau alte supranume incarcate de fonturi inimioare si pufuleti?
Unde au disparut descrierile alea copiate din carti, de pe vremea cand hi5-ul era site si nu retea de socializare?

Vorbind despre Facebook- ca asta ne e bagat pe gat mai mult decat ne dorim- vad nume. Prenume, iarasi nume; si in special oameni care doresc sa-si scrie numele pe toate gardurile. Oameni simplii, nicidecum persoane publice ce ar avea nevoie de un plus de imagine in on-line.

Iar pe langa nume, omul isi mai compleateaza profilul si cu informatii despre locul in care s-a nascut, locul in care traieste, actuala si fosta forma si unitate de invatamant frecventata; adresa de mail, numarul de telefon si, eventual, adresa completa. Fara a mai vorbi de poze, viziuni politice, religii plus alte chestii mai mult sau mai putin importante.

Nu ma pot gandi ce a declansat „notoriezarea” anonimilor, dar, in primul rand, nu-mi pot da seama ce are de castigat fiecare om, simplu, ce-si dezvaluie identitatea mai repede decat s-ar descalta de pantofi?
Nu stiu de ce beneficiu poate profita persoana ce impartaseste atatea informatii despre ea insasi; nu vad nici prea mari avantaje pentru cei ce primesc respectivele informatii, fara a fi macar cerute.
Bun, scotand din problema oamenii cu rea-vointa.

Altfel, sa ne gandim la un scenariu putin conspirativ si glumet, excluzand toate fraudele on-line sau telefonice. Trebuie sa marturisesc sincer: de cand am lansat rubrica „Din strafunduri oltenesti” mi-a fost foarte greu sa gasesc nume ireale pentru a denumi personajele din scrieri. Eh, mi-a fost greu pana am dat de Facebook!
Asa am ajuns un hot de identitate!

Lasand glumele la o parte, nu pot sa nu remarc un fapt ce mie-mi da putin de gandit.
Am prieteni, care pun pariu ca li s-ar parea dubios momentul in care un necunoscut i-ar opri pe strada cerandu-le data de nastere, numele, adresa sau liceul in care au studiat. Da… aceeasi prieteni care si-au completat profilul de Facebook cu toate aceste informatii.

Sursa imagine

2 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 12, 2011 6:50 pm

    Stii ce? Am fost pe retele de socializare mai misto decat facebook si nici pe-acolo n-am stat mai mult de vreo 6-8 luni. Pe facebook, dupa vreo 2-3 m-am lamurit : nu-i de mine.

Trackbacks

  1. Ah, ce dureros! | Jurnal de Papagal

Lasă un răspuns

