Skip to content

E doar în capul nostru!

Noiembrie 23, 2010

As fi privit ca omul la poarta noua, in urma cu cativa ani, momentul in care incaperea mea ar fi fost iluminata de un bec cu o putere mai mica de 60 de W.
Mi se parea neindestulator, nemultumitor, nesatisfacator, redus, sarac, ori altfel decat normal. Mi se parea o tampenie, considerand ca in viitorul apropiat voi face chiar si o criza de „insuficienta luminatorie”.

Am crezut asta pana cand nu am mai gasit becuri mai mari de 80 de W in niciun magazin. Apoi am spus ca nu ma voi putea multumi niciodata cu lumina produsa de un bec mai mic de 80 de W. CiuCiu! ca s-au scos si alea de 80 si am ajuns sa ma multumesc chiar cu cele de 60 de W.

Ma gandeam tacit, acolo unde, bineinteles, orice barbat gandeste, la modul in care ma voi acomoda cu becurile economice.
Si mi-am stors mintea pret de cateva minute cand, total din senin, mi-a venit o idee de bun simt.

Totul, de fapt, e doar in capul nostru!
Am inceput sa ne plangem ca iernile sunt prea reci in momentul in care am descoperit soba.
Am inceput sa ne plangem ca verile sunt prea calde in momentul in care am descoperit aerul conditionat.
Am inceput sa ne plangem de schimbarea surselor de lumina puternice cu unele mai slabe tocmai noi, oamenii, care nu am citit nici macar o pagina de carte la lumina lapii cu gaz.

Ca revers as putea afirma ca, totusi, si ideea de economisire a energiei electrice prin programul de inlocuire treptata a becurilor cu incandescenta, e doar in capul nostru!

3 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 27, 2010 8:14 am

    Te inseli, amice : eu am citit multe carti la lumina lampii pe gaz. In satul meu, nici cand eram eu de varsta ta nu se introdusese lumina electrica.

  2. suntjos permalink
    Noiembrie 28, 2010 6:38 pm

    Parintii mei, care au o varsta considerabila acum, s-au bucurat de energie electrica inca de la sfarsitul clasei a 4-a. Si satul in care au locuit n-a fost niciodata bogat, ori cat de cat important.

    Totusi, daca spui asta, ma speria starea satelor romanesti, mai mult decat ma speria in urma cu o saptamana :-s

  3. Octombrie 2, 2012 9:04 am

    Bun articol. Foarte tare explicatia referitoare la frigul din iarna si caldura din vara… Tehnologia avanseaza, fara sa se gandeasca nimeni la efectele pe termen lung, dupa care, aceeasi tehnologie, trebuie sa intre in regres, ca sa ne revenim din punct de vedere al sanatatii… Noi, cei care ne mai putem reface…

Lasă un răspuns

