Skip to content

Două chestii

Octombrie 21, 2010

As fi pus pariu cu destinul doar in cazul in care as fi stiut ca am calcat la viata mea mult mai multe materiale urat mirositoare decat un porc, insa talpa pantofului meu s-a aratat a avea o oarecare demnitate nelasandu-se patata de vreun deseu uman sau animal- lucru ce ar fi adus o contributie majora la temelia norocului meu. Chestiile astea spuse cu termeni idilici par a avea un aer superior flatulentei umbrind faptul ca pana la urma sunt si eu un porc, in firea mea.

Trecand peste scarbosenii trebuie sa recunosc cu mana pe inima ca n-am noroc nici cand e vorba de doborat vreun record. Adica, pe langa faptul ca asta cu gripa ar fi fost cea mai neserioasa si idioata incercare pe care un om ar fi putut-o face din preistoric si pana astazi, mai pare a fi si o joaca cu destinul.
Spre exemplu, ce poti face ca sa nu contractezi o gripa?
Te poti incuia in casa evitand contactul excesiv cu persoanele straine; iti poti sterge cu spirt toate tastaturile, mausii, telefoanele, furculitele, sau chiar mainile partenerului de viata; poti urma si consuma vitamine in exces pentru prevenirea virozelor, ori multe alte trucuri de doi bani. A, contra racelii exista si un vaccin, am auzit!

Insa ce rost au toate astea cand poti raci dupa un duş. Un duş cu apa rece, in octombrie, dupa ce imbecilii de la termoficare se hotarasc sa „realizeze” unele „interventii” in mijlocul zilei.

***

Am reflectat indelung la ideea in sine de criminal, lamurindu-mi in cele din urma unele dubii in legatura cu notiunea scrisa mai sus. Ma gandeam, eu, asa, in locul in care orice barbat gandeste, ca toti suntem niste criminali. Nu conteaza rasa, sexul, varsta, ori apartenenta politica. Suntem niste criminali prin definita de om, prin indiferenta ori prin faptul ca trebuie sa traim intr-o comunitate.

Apoi, te-ai gandit vreodata ca poti face ceva, inconstient, indirect, inzecit indirect ce ar putea curma viata unei persoane fara ca tu sa fii tras la raspundere?

Apoi, te-ai gandit vreodata ca atunci cand ai lasat masina cu spatele in strada, un sarman copil in carucior ar putea sa moara strivit de masina unui dobitoc pentru ca mama lui a incercat sa ocoleasca automobilul tau parcat aiurea?
Apoi, te-ai gandit ca zeci de francezi pot muri din cauza lu’ nea Lică care l-a impins pe Fane sudoru, in gluma ce e drept, deranjandu-l astfel in momentul in care acesta suda cablajele de frana ale unui autobuz produs in Franta?

Apoi, te-ai gandit vreodata ca atunci cand ai spart borcanul ala de gem, anul trecut, pe scara, si n-ai curatat in urma ta, cineva ar fi putut aluneca pe pata de magiun, rupandu-si astfel, in cel mai bun caz, fundul?

Aha, da’ tu! aia cu magiunul, presupun ca nu te-ai gandit. Dar stai linistita caci si sunt om, si eu traiesc intr-o comunitate si uneori dau semne de indiferenta!

No comments yet

Lasă un răspuns

