Skip to content

Mărcile româneşti într-un sondaj de opinie

Iulie 27, 2010

Ce ti-e si cu sondajele astea, dă buzna cate-o duduie in telefonul tau, intitulandu-se pe ecranul telefonului: „secret”, fara a-ti spune cine e, ori ce asociatie realizeaza sondajul respectiv (normal! nu? daca e secret…).  In orice caz, daca ai destul fler si reusesti a o convinge sa-ti rosteasca numele agentiei de sondaj, fii sigur ca il va rosti atat de repede incat sa nu-l intelegi. Insa, in niciun caz nu-ti va spune numele ei, de fata, ce functie joaca, din ce coltisor de lume e, ori ce numar de telefon poarta. Nu se cade…

Astazi mă intreabă un glas suav de femeie, de la celalt capat al firului, ce inseamnă pentru mine o marca romaneasca? Si-mi da 3 variante. Sunau cam asa:

a) O firma ce nu are niciun actionar strain;
b) O firma ce are actionari majoritari straini, dar care isi pastreaza inca numele romanesc;
c) O firma ce produce doar pentru romani (banuiesc, una care nu exporta), indifierent de actionari.

Eu am ales-o pe prima, fie c-o fi fost falsa ori adevarata. Asa-mi pare normal; consider marcile autohtone niste fetite virgine, care daca au avut si au un actionar strain, se duce pe apa reputatia de „marca romaneasca”. Adica…, ma-ntelegi!
Si buna asemanarea marcilor romanesti cu fetele virgine caci duduia m-a intrebat daca stiu vreo marca romaneasca, tinandnu-mi drept sablonu raspunsul de mai sus.

Atunci mi s-a pus un nod in gat. Unde sa mai gasesc eu fete v marci romanesti, caci daca ma uit intr-o parte vad doar vodafoni, daca ma uit in alta vad coca cole. Poiana Negri stiam ca si ea e o marca Coca Cola, asa ca ii indrug marci ce odata ar fi fost get beget romanesti. Dacia (acum nu mai e fata mare), Petrom (nici el nu mai e fecior), urmate de Borsec si CFR (pe astea doua le-am ghicit).

Ei, stai ca nu asa sta treaba. Se apuca domnisoara sa-mi indruge marci româneşti, sa ma-nvete ea minte cica: Furazolidon, Algocalmin, Aspirina, Bergembier, Cristim, LaDorna, Adria, Izvorul minunilor, Bucegi, Azuga, Timisoreana, Gerovital (rusine sa-mi fie!), si muuulte, multe altele.

Am zis: asta e mă, nu stiu, daca mai ai alte intrebari de pus, baga!
Si s-a apucat scumpa mea fata sa ma intrebe. Daca am auzit de marcile alea multe de mai sus, de fiecare in parte; daca am folosit Gerovital (si-i spusesem ca am 21 de ani, parol!), daca imi place sa beau, ce imi place sa beau, cat imi place sa beau; de ce consum doar Timisoreana si Silva nu; de ce urasc frutifreşu’; daca ma droghez cu medicamente, cat de des ma droghez cu ele: de doua ori pe saptamana, o pe luna, de mai multe ori pe luna, anual; daca imi face placere sa beau lapte, de care lapte beau; si tot asa… . De am stat 19 minute in telefon ca sondajul ei sa aiba orgasm.

Dar mi-a fost rusine! si nu din cauza berii. Mi-a fost rusine cand i-am spus ca folosesc furazolidonul si algocalminul saptamanal!

Tine-ti aproape! In scurt timp va urma interpretarea rezultatelor. Sondajele vor dovedi faptul ca romanii nu stiu nimic despre marcile romanesti, si ca, de altfel, sunt niste cacaciosi cu dureri de cap.

2 comentarii leave one →
  1. Giovani permalink
    August 9, 2010 5:36 pm

    Hahaha… acelasi apel l-am primit si eu acum 2 minute, i-am zis sa ma sune mai tarziu, pe la ora 19. In fine, nu inteleg ideea cu sondajul, nu-mi plac discutiile acestea interminabile (daca spui ca asta ma asteapta). Eu unul sper sa nu ma mai sune.

  2. suntjos permalink
    August 9, 2010 11:00 pm

    Probabil ca nu te va mai suna. Dar daca e un sondaj de opiniei, asteapta-te in mod sigur la o discutie interminabila. Insa, uneori poate deveni interesanta :>

Lasă un răspuns

