Skip to content

Eu şi ale mele

Iulie 14, 2010

Photobucket

N-am dat gres cu minunata mea caseta, deci operatiunea descrisa mai jos a iesit binisor. De ce binisor? Pentru ca am reusit sa infasor noua banda pe rolele vechii casete, insa nu am putut salva banda veche.
Urmarea poate fi constatata in poza de mai sus, exemplificandu-se clar cum arata 45 de minute din viata unui om. Ori 90 in Long Play.

Rezultatul schimbarii benzilor nu esti unul miraculos, cel putin asa imi parea dupa 10 minute de inregistrare. Calitatea filmului tras pe banda noua nu difera aproape deloc fata de cea precedenta. Bine… nici nu aveam cum sa ma astept la mai mult din partea unei casete vhs cumparata cu 4 lei.

Photobucket Photobucket Photobucket

***

Saptamana asta nu am mai avut timp sa mai astern niciun gand, pentru ca am inceput renovarea apartamentului in care reusesc sa locuiesc deocamdata. Nu m-am pus la cale sa-l modific taindu-i peretii, ori daramandu-i vreo galerie, ci doar sa aplic un strat mic de glet, o vopsea, si cateva obiecte sanitare.
Cum eu ma pricep la toate- ca orice roman de altfel- nu ar fi avut rost sa apelez la vreo rudenie, prieten, ori fost coleg de liceu, pentru a-l plati prost (ca doar suntem cunoscuti) punandu-l sa-mi rezolve muncile cerute de renovare.

Asa ca m-am apucat intr-o joi, cumparand vreo 5 litri de vopsea Danke (ce am injurat-o si o injur si astazi), cateva racorduri pentru baie, niste adeziv, multe dibluri si doua tije de otel. Probabil cineva s-ar intreba ce as face cu doua tije de otel, dibluri si mult adeziv, din moment ce am spus ca nu m-am apucat de daramat pereti?
Respunsul vine impachetat frumos in constructia blocului meu. Chiar daca nu sufera de  bulina, are prostul obicei de a se darama. Daca vrei sa-ti montezi un fiting la vechea chiuveta, e musai sa cada o bucata de vreo 5 cm de ciment, vazandu-se in spatele ei o armatura din fier beton.

Bine ca prima incapere supusa renovarii nu mi-a dat mari batai de cap, doar vopseaua amintita mai sus m-a facut sa transpir de nervi dupa 4 straturi aplicate- obligatoriu- pentru o culoare si o aderenta de invidiat asupra peretelui.
Insa, cea de-a doua incapere m-a facut mult mai fericit. A se citi cu sens contrar.
A trebuit sa fac niste racorduri conductelor- racorduri realizate cu aproximativ 1 an in urma de un instalator imbecil- sub indrumarea acum a aceluiasi instalator imbecil. Da, chiar daca le stiu eu pe toate, tot a trebuit sa fiu sfatuit de un „profesionist” in ale instalatiilor sanitare. Cel putin prin telefon.

Bun, am realizat unele racordurile destul de bine- intelegand prin asta intrecerea propriilor asteptari. Si sunt unele destul de mari. Am reusit sa aplic si gletul pe peretii, insa acesta nici macar nu s-a mai ridicat pe prima treapta a asteptarilor mele. Am fost presat de timp si de cateva beri, ce e drept.
Insa, ca exista si el, atunci cand am ajuns la partea de sub chiuveta, treaba nu a mai fost asa de roz. Si nu ma refer la curatenie, ci la modul idiot de realizare a lucrurilor in urma cu cativa ani buni.
Prin 78~80, ani in care blocul meu a fost construit, evacuarile chiuvetelor erau realizate din cateva tevi de plastic- dintr-o bucata, ori din mai multe bucati lipite prin incalzire.
Cum teava principala de scurgere este una si aceeasi pentru tot tronsonul, eu nu o pot schimba, asa ca trebuie sa ma „leg” de ea de fiecare data cand imi montez o chiuveta noua. Neavand vreun filet, trebuie topita pentru a se fixa  scurgerea chiuvetei de ea. Lucur ce-l poti face doar realizand o faclie dintr-o surubelnita, vata si spirt (cel mai simplu dispozitiv de topit- conform spuselor instalatorului meu)

Am dat foc si casei- nu e asta o problema. Mi-a curs si niste plastic incins pe picior- nu e nici asta o problema. Problema a aparut cand imbinarea prin lipire a cedat, scurgandu-se toata apa in mobila mea de baie.

Atunci am fost sfatuit, tot de catre instalator, sa cumpar „godeţ”. Am inceput sa rad ca un prost la auzul denumirii, insa m-am conformat si am cerut asta vanzatoarei de la magazinul alimentar de scule si unelte.
Mi-a dat o chestie pe care scrie Codezol. I-am rostit-o ulterior si instalatorului, care mi-as spus sa o intind cu degetul pe cele doua plastice (furtunul de scurgere al chiuvetei, de coloana de scurgere a blocului.)

Cred ca a vrut sa faca misto de mine, ori nu mi-a spus sa folosesc si o manusa pentru intinderea substantei, caci dupa ce am scos degetul din godeţ, degetul meu arata ca unul plin de miere, de urs.
A dracului substanta de ar fi lipit plastic atat de bine precum mi-a lipit mie degetele, ar fi fost cea mai a dracu chestie din lume.

3 zile mi-a luat numai sa dau godeţul jos de pe degete.
Restul fiind cancan. Pana astazi.

Lasă un răspuns

