Skip to content

Reconditionare

Iunie 30, 2010

PhotobucketCu prilejul nuntii fratelui meu mi-am propus sa „reconditionez” batrana JVC. Camera de filmat cumparata in 2001 cu care s-au reusit imortaliza patru botezuri, trei nunti si o excursie la munte. A fost functionala pana in anul 2005, cand asupra acumulatorului ei s-a abatut o boala a uitarii. Astfel incat, dupa incarcare, acesta uita ca mai fusese incarcat si refuza cu stoicism sa mai livrereze curent din micile sale celule.
Prin 2006, camera s-a mai imbolanvit de ceva. Am diagnosticat-o, cred si sper, cu gripa capului de redare. Spre deosebire de actualele aparate de filmat mica mea minunatie inregistreaza pe casete VHS-C, asadar are nevoie de un cap de redare. Iar aceste capete luminate mai trebuie sterse, din cand in cand, pentru a nu deteriora vizionarea filmuletelor inregistrate. Probabil tehnicile mai sus amintite sunt cunoscute de posesorii de „videouri” din era imediata caderii regimului comunist, cand toti romanii si-au cumparat un aparat VCR pentru a viziona filme deocheate, ascunsi de copii, in sufrageriile de beton.

Eh si cum mai trec timpurile! daca in urma cu 10 ani gaseai VCR-uri in toate apartamentele, moneda de schimb intre familii fiind caseta, iata ca in ziua de azi lucrurile s-a schimbat. Astazi caseta a devenit un „galben” din perioada romana, pretuita doar de catre cunoscatori, moneda de circulatie nationala fiind la ora actuala cd-ul.

Konig cmp-usbvg5
Cum batrana camera de filmat nu are un port IEEE 1394, adica nu se poate „lega” direct la calculator, am fost nevoit sa achizitionez un convertor de semnal analog, pentru a reusi sa creez cd-uri, pe care le voi imparti dupa nunta, prietenilor.
In acest fel am purces spre Auchan, de unde am cumparat inaintea cresterii tva-ului cu 5 procente, convertorul Konig cu 64 de lei. Poate fi observat in poza de mai sus. O chestie cu patru mufe colorate.
Am decis sa cumpar chinezaria asta mica pentru ca doresc sa inregistrez doar un singur eveniment, descris in inceputul articolului, unul in care camera de filmat ar fi fost urcata pe un trepied filmandu-ma pe mine cum ma imbatat ca un porc. Deci pentru asta n-am nevoie de tehnologie de ultima ora, plus ca exista deja cameramani „profesionisti” insarcinati cu filmarea evenimentului.

Chiar si asa, convertorul poate captura semnalul anaolgic video/audio oferit de orice dispozitiv prin mufe AV ori S-video, la o rezolutie maxima de 720×576 cu 25 fps. Adica o rezolutie destul de buna, pentru necunoscatori.
Conexiunea cu calculatorul se face prin usb, asa ca poate fi usor de instalat si dezinstalat, montat ori demontat, chiar si (de) pe laptop.
In cazul partii audio, ghighilicea chinezeasca e prevazuta cu intrare stereo.
Un alt punct bun este ca poate fi folosit si ca Tv-tuner, cu ajutorul unui video ce dispune de selector de canale. O data montat, acesta va trimite semnalul emis de video (VCR), pe monitorul calculatorului, putandu-se urmari astfel meciurile cupei mondiale, fara a mai fi batut la cap de nesvasta, cum ca i-ai ocupa spatiul de afisare al telenovelelor coreeane.

Conectat la calculator prin usb, prin intermediul convertorului, camera de luat vederi va fi văzut ca o simpla camera web, doar dupa instalarea unor programe precum Ulead Video Studio, vei putea face captura semnalului video si audio, transformandu-ti practic vechile filmari, ori filme cu Van Damme in format digital. Lucru pe care si-l propune din start sa-l faca chinezaria.

In urma a trei zile de utilizare, am observat ca dispozitivul despre care vorbeam anterior, ar cam aplica unele dungi filmarii. Mai ales la miscare obiectivului camerei de filmat. Dar probabil lucrul asta, se poate realiza si din cauza codec-urilor proaste de encriptare a filemlor. Adica a unor programe destul de vechi si proaste, care ma ajuta in conversia semnalului analog in semnal digiat. Sau ceva de genu’.

Un alt lucru pe care nu-l stiam despre chinezarie, pana la achizita ei, e ca are doi ani garantie.

Trepied + Acumulator + Convertor Wide = Love
Buuuuun. Pe langa toate astea, pentru decurgerea in bune conditii a filmarii, am decis sa cumpar si un trepied ce ii va veni ulterior in ajutor si aparatului de fotografiat. Unul de 1m si 71 de centimetri ar fi perfect, corespunzand cu inaltimea mea. Bine, si unul de 1,66 m ar fi bun, gasit si ochit la Auchan- astfel incat nu voi fi nevoit sa stau cu capul ridicat pentru a vedea ecranul camerei.

Iar intr-un final, trebuie consemnat si faptul ca am comandat un acumulator pentru camera, de la f64, ce va ajunge negresit in 4 zile. Cum eu uit mult prea repede, am sa-mi dau seama cand acesta s-ar afla la posta datorita insemnarilor din blog si nu datorita informarilor oferite de postas.

Evident, la vazul unui convertor wide am tresarit ca un greiere, din moment ce am aflat ca JVC-ul meu poate suporta unul. Dar saculetul cu bani s-a cam golit, chiar si pentru cel mai ieftin convertor si nu pentru unul ca asta. Drept urmare, imi iau gandul de la el.
Mama lui de TVA!

Lasă un răspuns

