Skip to content

Manual de cerşetorie AdSense

Iunie 8, 2010

La o prima citire a titlului nu vei observa nicio legatura intre AdSense, reclamele Google-ului si cersetori, insa daca vei contempla cel putin 30 de minute, pe toaleta, asupra relatiei de mai sus, vei vedea ca lucrurile nu sunt asa de simple si ca intre cele doua subiecte exista o oarecare legatura.

Una dintre ele este amplasarea. Atat a reclamelor cat si a cersetorilor. Spre exemplu in apropierea corpului I al Universitatii din Pitesti exista un magazin, iar fix la iesirea din el, de ceva vreme buna, isi castiga painea prin cersire un biet boschetar antreprenor.

In prima parte un neavenit ar crede ca locul ales de boschetar ar fi unul oarecare, ori unul chiar prost ales, din moment ce magazinul este destinat studentilor, si dupa cum se stie, studentii n-au bani. Iar daca n-au bani pentru ei, atunci n-au bani nici pentru cersetori.

Dar nu este deloc asa. Probabil inainte de a se plasa in fata magazinului a tatonat bine terenul, ca doar e un cersetor antreprenor. Investste in lucruri noi!
In sacul cu avantaje i-a picat tunelul dintre cladiri, ce trece pe deasupra capului sau, fiind astfel ferit de intemperii. Are o baza, gratuita, care nu a fost construita de catre el, dar care il ajuta destul de mult. Pesemne ca si in cersit iti trebuie un acoperis deasupra capului. Doar nu poti cersi asa… fara host.
In ciuda faptului ca magazinul este adresat studentilor, referindu-ma aici la clientela formata 85% din studenti- nu are preturi mici. Ba chiar deloc! o sticla stock de apa minerala ajunge si la 4 lei. Insa, chiar si asa, magazinul se bucura de un mare trafic.
Deci noroc de cersetorul nostru caci merge pe principiul de baza al cersetoriei. „Aseaza-te langa un palat si nu langa o bojdeuca.” Pentru ca una e sa ceri o bucata de paine in Dorobanti, si una e sa faci asta in Ferentari.

Pe langa asta, boschetarul are si vizibilitate. Prin locul ala trec cel putin 400 de stundeti, cateva zeci de profesori, ori alti indivizi dubiosi ce trag la clubul de bogatani din preajma. Pe langa asta locul se mai invecineaza si cu un bulevard, maricel. Al doilea din Pitesti.

Un ultim avantaj, si probabil cel mai consistent, ar fi ca stundetii tin deja banii in mana, atat la intrarea in magazin cat si la iesire, si deci nu mai trebuie sa depuna un efort suplimentar pentru scoaterea portofelului din buzunar si a banilor din portofel pentru a fi inmanati in cele din urma cersetorului.

Si in acest caz omul nostru a gandit bine strategia lui de marketing cersetorial. Atunci cand te lasi la mila oameilor, astetpand anumite bunuri de pe urma lor, trebuie sa le faci si tu un serviciu. Trebuie sa ii faci sa se simta confortabil in momentul in care iti dau banii; nu trebuie sa scormoneasca 13 genti pentru tine, ori sa isi intoarca buzunarul pe dos in cautarea banilor. Astfel, manevra de transfer monetar din buzunarul lor in buzunarul tau trebuie sa fie una confortabila.
Plus ca este bine sa te asezi mereu in apropierea locurilor in care omul lasa bani; plateste ceva, introduce monetar in vreun aparat, ori isi cumpara o cafea; face un click. Nu-l va lasa inima sa bage bani la ala, si la tine nu.

Ehe, hai ca am terminat cu cersetoria reala. Acum vom trece la cersetoria virtuala.

Adsense. Reclamele Google. Probabil le vedeti pe multe site-uri, pe multe bloguri. Probabil daca sunteti oameni de comitet le vedeti si pe blogul meu. Is frumoase, rotunde, promit uneori ca fac si minuni, „marind penisul cu 2 pana la 7 centimetri”.
Eh… si ele, parerea mea, tot o metoda de cersit, si asta pentru simplul fapt ca rareori ofera un continut relevant. Si chiar daca l-ar oferi, romanul e prea power user pentru a folosi un intermediar in dorinta lui de marire a penisului. Daca vrea sa o faca, bagă o cautare pe google! nu sta el sa intre la mine, ca eu sa-i fac legatura cu traficanti de pastilute miraculoase.

Iar pe langa asta, si plata la moneda ar trece la rubrica „asemanari” cu cecersetoria. Si strangerea banilor pana la suma de 70 de euro pentru decontare, este asemanatoare cu adunarea lor intr-un buzunar pentru cheltuirea ulterioara pe tigari ori paine.

Pai daca tot cersetorie e, de ce proprietarii de site-uri ce gazduiesc reclame AdSense sa nu isi optimizeze manevra precum o face boschetarului nostru antreprenor?🙂

2 comentarii leave one →
  1. Iunie 19, 2010 2:52 pm

    Cand trec pe langa el parca zice:
    „Ia-mi si mie o paine, taica!” :))

  2. suntjos permalink
    Iunie 20, 2010 2:02 pm

    In ciuda celor spuse, eu tot nu i-am dat niciodata de pomana. Rusine sa-mi fie!😦

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: