Skip to content

Lejereanu

Iunie 7, 2010

M-am invatat cam prost- si asta rog sa se citeasca la figurat. Sunt invatat sa scriu la calculator mai mult decat de mana, invatatura ce nu cred ca am deprins-o doar eu. As indrazni sa pun pariu pe fraza asta: „80% din tinerii din ziua de azi scriu mai mult cu ajutorul unei tastaturi si nu folosindu-se de un pix”. Excluzand dictarile de la scoli sau facultati.

Eu am o singura scuza, tai mult! Din sapte cuvinte, cel putin patru sunt taiate. Prefer calculatorul ori alt obiect digital de scris pentru ca pot taia (sterge) rapid.
In cazul scrisului de mana treaba nu mai e asa de usoara. Intr-un test de verificare, spre exemplu, mie imi trebuie cel putin o ciorna. Doar nu pot da lucrarea dungata mai mult decat o zebra. Nu e frumos, nu e normal, si pe langa asta nu e nici convenabil- nici pentru profesor, caci trebuie sa faca slalom printre taieturile tale, iar in cazul asta, se pot face asigurari ca nu va fi convenabil nici pentru mine.

Problema n-ar fi asa de mare; da-o dracu de treaba, scriu doua ciorne si le transcriu ulterior pe foaia de examen. Dar timpul mă manancă. Mai mult imi ia sa copiezi de pe ciorne, decat sa elaborez raspunsurile la intrebari. Imi ia mult timp pentru ca imi doresc ca scrisul sa fie frumos, sa pun toate virgulele (eu aici am o problema mare, dar sper sa o remediez in vara), sa fie aliniat in pagina, sa aiba toate diacriticile, „s”-ul sa fie cu codita, musai intoarsa la 45 de grade, etc.

Deseori reusesc sa termin prima pagina- scrisa impecabil- dar la a doua ma dau in petec, pe la jumate, cand imi dau seama ca nu mai ai timp suficient pentru manevra de transcriere. Si incep sa scriu cum stiu mai urat. Parca mana nu ma mai asculta, parca scrie numai cum stie ea, cu semne asemantoare picturilor din pesteri nu cu cele ale unui scris caligrafic.

Rezolvarea problemei
As propune ca fiecare invăţăcel sa aiba un laptop pe „foile” caruia sa poata taia cat vrea tasta lui de „Backspace”, si o imprimanta micuta din cartusele careia sa iasa lucrari minunate.
Si o spun fara a insinua vreo tentativa de frauda. Zău!

No comments yet

Lasă un răspuns

