Skip to content

Izolaţia termică – de la condens până la păsărele

Mai 2, 2010

Stiu ca multi muncitori ai patriei ce cauta sfaturi felurite, imi viziteaza blogul, adusi mai mult sau mai putin de catre google. De la cata apa sa puna bonsaiului, la cum sa puna castravetii la murat, ori unde sa-si plateasca facturile cez sau cum sa puna rufele la uscat.

Preintmpinand oarecum asteptarile publicului, va trebui scris un post in care imi exprim acordul si dezacordul in ceea ce priveste sistemul de izolare termica al blocului. Gestul fiindu-mi motivat de nenumaratele cautari prin care cetatenii voiau sa afle pareri despre sistemul mai sus amintit, ori de trilurile de azi dimineata.

Vara a trecut, am vazut cum sta treaba cu sistemul de izolare.
Iata ca a trecut si iarna, putand spune ca acest comentariu ar fi pe jumatate adevarat. In sensul ca vara, izolatia termica a blocului nu ajuta cu nimic. Nu impiedica in niciun fel intrarea caldurii in camera. Cel putin nu sesizabil.
Deci camera o sa fie la fel de calduroasa ori de racoroasa, vara, la fel ca inainte de montarea izolatiei. Nu am realizat cercetari amanuntite, caci nu am fost detasat cu mintea si utilajele necesare pentru a le pune in practica, ajungand la concluzia de mai sus doar dupa cateva estimari de temperatura cu ajutorul unui amarat de termometru de camera.

Dar hai sa spun ceva si depsre iarna. Iarna parca s-ar s-ar simti o imbunatatire in retinerea caldurii de catre bloc. Si parca nici condens pe langa marginea geamurilor nu s-ar mai fi facut ca inainte, chiar daca iarna nu a fost tocmai una blanda. Bineinteles nu am scapat de condens, dar asta o pot pune si pe faptul ca nu am „geamuri cu rupere termica”.
As aprecia o crestere a temperaturii interioare cu aproximativ 2-3 grade. Deci, nu pot aprecia daca este convenabil sau nu pretul unui sistem de izolare. Eu am platit 2700 de lei.

Intr-o ultima parte, trebuie precizat si faptul ca „meseriasii” nu au asezat placile de polistiren pe toata suprafata exterioara a blocului, ramanand in unele locuri greu accesibile, spatii. Iar aceste spatii nu fac nimic altceva decat sa atraga pasari.
Cum ar fi si in spatele unitatii exterioare a aerului meu conditionat, unde si-a facut cuib o familie de randunici barosane.
Problema nu s-ar pune ca sunt trezit pe fiecare zi la ora 5 dimineata de ciripitul lor blajin. O problema e ca familia de randunici s-a pus pe devorat izolatia.

No comments yet

Lasă un răspuns

