Skip to content

Activităţi neurologice nocturne

Martie 28, 2010

Cica eram azi-noapte intr-o banca din facultate. Ba chiar se parea ca era prea multa lume decat de obicei, si asta nu prea-mi placea.
Salut cateva persoane dupa care ma pun in una din bancile de pe randul cel mai inalt. Nu intra profesorul in sala ca primesc un sms.
Nu mai tin minte de la cine era. In fine, ies afara si ma intalnesc cu o amica. Imi spune ca are ghiozdanul lasat in banca mea. Unul alb-galbui, fara nicio inscriptie pe el. Ma pune sa i-l aduc.
Ma conformez, intru in sala, iau ghiozdanul si ma intorc la ea.
Ea vine cu ideea ca ar fi mai bine sa plecam, invocand anumite motive pe care nu mi le mai aduc aminte. Ajung si eu la concluzia ca a pleca de la facultate ar fi cel mai bun lucru. O insotesc pana la iesire carandu-i ghiozdanul pe un umar. De acolo o las in urma.
Ma trezesc la magazinul de covrigi, de langa facultatea de pe Doja, singur. Ma uit in spate, si nu imi mai vad amica.
Nu o mai astept, si-mi continui drumul. Trebuia sa ajung intr-un loc care acum nu mi-l aduc aminte.
Trecerea de pietoni ce duce spre bulevardul I.C. Bratianu, isi transforma unul dintre trotuare cu cel de Costache Negri.
Uitandu-ma inapoi, observ ca in loc de centrul Sony, vad calea ferata. Totul se schimbase, eram in alta parte acum. Nu realizez bine, ca la intoarcerea capului inainte, in loc de copacii plantati de pe Calea Bucuresti, vad intrarea de la pasajul Sf. Vineri. Eram deja in centru!

Aici imi aduc aminte ca mi-am uitat mapa la facultate. Cu ghiozdanul amicei, cobor micile trepte din fata pasajului pentru a ma indrepta spre facultate.
Pasind a doua treapta ajung la stadion.
La prima vedre imi pare cunoscut locul, dar oare ce cauta o intindere imenda de apa fix sub poalele stadionului.
Cobor treptele ce duc spre centru, si in loc de centru zaresc marea. Cu stavilopozi cu tot.
Privesc in stanga mea si vad cazinoul. Hotarasc sa arunc un ochi, deoarece acum parea diferit.

Sa vezi lucru dracu; se transformase in observator astronomic. Ma intalnesc acolo cu niste tipi pe la vreo 40 de ani, ce discutau de zor despre alinierea de planete, luna plina si alte nabadai.
Indivizii se opresc din conversatie si ma intreaba cum e observatorul astronomic la Pitesti? Le spun ca isi avea locatia in incinta muzeului judetean, parca era undeva sub o cupola, asa mi-l aminteam.
Imi spun ca poti observa miscarea astrelor si cu ajutorul a doua coli de hartie suprapuse in V, undeva la 70 de cm de sol. Ciudat!

Drumul de iesire din observatorul astronomic ducea catre o poteca. O cobor si mi-e dat sa vad un peisaj dezolant.
Un peisaj de vara, „mult prea calduros”. Un pod, negru. O uzina, probabil constructoare de nave maritime, amplasata pe marginea uni rau. Rau ale carei albii erau mai negre decat un taciune. Probabil in el fusesera facute deversari de petrol.
Pe unul dintre maluri- o familie. El, ea si o fata, banuiesc a fi fiica lor. Se chinuiau sa salveze un peste. Un monstru de aporximativ 100 de kilograme ce se zbatea in apa neagra.
M-am gandit sa ii ajut, dar cand am vazut ca dihania avea spini pe spate continuati pe corp cu fel de proeminente, mi-am zis ca nu-i loc de mine acolo.
Dar pestele parea sa iasa singur din apa, parea sa nu-i prea placa apa in care se scalda- ajungand in timp miraculos la mal, exact langa familia amintita mai sus.
Ei imi spun sa le dau o mana de ajutor in tragerea pestelui din apa. Privesc dihania, ii vad dintii, si pentru a ma feri o apuc de urechi. Da… avea si urechi. O scot la mal dupa care cad secerat la pamant.

Ma trezesc pe plaja, alaturi de familia cunoscuta. Buimacit, nu apuc sa ma ridic de jos ca fata imi propune sa ma urmeze in drumul meu spre Pitesti.
O apuc de mana si ii spun: Mergem!
Lucru in totala disconcordanta cu parerile familiei ei privind calatoria noastra.
– Ai centrala termica acolo la Pitesti? ma intreaba el
– Nu…
– Atunci nu pot sa ti-o dau, ca daca raceste fata?

No comments yet

Lasă un răspuns

