Skip to content

Nea Costică şi ţinerea de minte

Martie 1, 2010

Nea Costică inglobeaza profilul unui unchi intre doua varste al oricarei familii de romani. Are toate calitatile din lume, remarcandu-se de departe prin calmitatea cu care actioneaza in situatii dificle, candoare cu care isi trateaza nepoteii atunci cand este obligat sa le indeplineasca toate chitibusurile, rabdarea cu care le confectioneaza avioane bontite din hartie si chiar precizia cu care el le face totusi sa zboare dupa ce au fost rupte de catre cei doi impieliţaţi.
Dar printre atatea cuvinte de lauda, nea Costică se diferentiaza, ca orice om, printr-un defect. Unul singur! N-are ţinere de minte…

Deseori este trimis sa cumpere tot felul de lucruri. De la apa minerala, bere pentru frat-su, covrigei pentru aia micii, papiota, prosoape, hartie igenica si multe altele. Cam tot ce se poate gasi in casa unui om si lipseste. El este calul de bataie al „familiei ocupate” din perioada moderna.
Numai ca defectul lui cu pretentiile unei familii moderne, si ocupate pe deasupra, nu prea se potrivesc, deoarece Costică al nostru cam uita sa cumpere anumite chestii. Este chestionat deseori de catre fratele lui, care-si permite sa-l ia la rost dupa ce se intoarce de la aprozar:
– Ai luat rosii?
– Da!
– Si babeţică pentru ala micu?
– Da!
– Tigari mi-ai luat?
– Aici le am!
– Perfect! Paine ai luat?
– …
– Sa nu-mi spui!?!
Nea Costel tace…
– Iară mă, iară? Fir-ar al dracului de noroc! Bă, tu mereu uiţi câte ceva, bă, nu eşti bun de nimic.

Pentru evitarea eventualelor complicatii fara rost- si trecerea peste defectul lui Costică- s-a inventat lista de cumparaturi.
Fratele lui o intocmeste minutios, chinuindu-se sa scrie cat mai frumos si cu litere de-o schioapa astfel incat uitucul sa o inteleaga. Este trecuta in fruntea listei painea pentru ca se stie ca nea Costel area o slabiciune pentru ea, fiind primordial uitata.
Sunt trecute si ouale, ceapa, rosiile si castravetii, scrise la fel de mare, de corect, de rosu si de frumos.
Lista se pune in buzunarul din dreapta dupa care eroul nostru este trimis sa faca toate cumparaturile.
La intoarcere frat-su il chestioneaza:

– Gata? te-ai descurcat?
– De minune! raspunde nea Costel
– Paine ai luat?
– Da!
– Oua?
– Le-am pus in plasa imediat dupa ce am cumparat painea!
– Castravetii si rosiile?
– Aici sunt!
– Ceapa?
Costeluş scotoceste prin sacosa de cumparaturi. Da din colt in colt, o intoarce pe dos, o sterge, dar nimic. Ia ceapa de unde nu-i.
– Bă, tu ai uitat? Pai bine, mă, nu ţi-am dat eu lista?
Nea Costel roşeste zicand:
– Am uitat de listă…

No comments yet

Lasă un răspuns

