Skip to content

Arată-mi abonamentul de călători, că să-ţi spun unde munceşti!

Februarie 23, 2010

La cumpararea unui abonament folositor transportului in comun, esti imediat legitimat. E si normal ca trebuie sa iti spui numele si sexul, altfel cum ai dovedi ca abonamentul de calatorie este al tau!?! Dar! mai nou, trebuie sa spui si cu ce te ocupi, pentru a evita eventualele imprumuturi ale abonamentului altor persoane, sau doar pentru a afla casiera informatii, gratuit, la care de obicei nu ar fi avut acces. Informatii tocmai bune de talmacit la o cafea cu prietenele ei curioase de varsta mijlocie. „Fată! ştii că Fănel e parchetar?”
„Hai mă, du-te…”; „Serios, am aflat azi cand i-am scris un abonament pe o săptămână!”

Mie imi place caci doar asa pot fi ceea ce vreau eu. Pot fi student; ma pot întineri pentru o saptmana sau chiar o luna trecandu-ma pe abonament elev; ori daca ma trezesc binedispus, pot fi chiar director!
Uneori ii spun ca sunt scafandru sau gigolo, dar isi da seama de gluma si trece repejor pe abonament „salariat”, prescurtat in coltul din dreapta cu un SAL marişor.

Odata i-am spus duduii ca nu sunt nimic. M-a scos din pepeni o coada infernala pana la ghişeu, iar acolo am deversat tocmai cand a ajuns la intrebarea idioata: „ce esti? elev, student, salariat, munictor necalificat, etc…”
– Nu sunt nimic doamna!
Se vedea clar in ochii ei ca ar mai fi vrut sa isi completeze variantele de raspuns ale intrebarii cu: nestiutor, liber profesionsit, scandaligiu, taietor de frunze la caini ori halberist, dar mania mea a facut-o oarecum sa se abtina.
Mi-a aruncat in sila un: „Nu se poate asa ceva!”, dupa care a trecut peste intrebarile cu job-ul si m-a intrebat de linia pe care vreau abonamentul.
In urma, deja imi mustea in constiinta un etern regret. Cum ma sa nu fiu nimic! N-am si eu o ocupatie in lumea asta! Cum pot trai asa, cand nici macar roul de „nimic” nu-l pot avea.

Astazi am vrut sa par liber, asa ca am comandat:
– Un abonament pentru un somer, pe o saptamana intreaga de la baiatu’, fara numarrr!

Photobucket

One Comment leave one →
  1. robert permalink
    Februarie 23, 2010 9:16 pm

    asa si trebuie scrie clar pe fiecare autobuz abonamentele legitimatile se prezinta cu actul de identitate la pers autorizate

Lasă un răspuns

