Skip to content

Scumpa mea străduţă

Februarie 19, 2010

Imi pare bine ca, la propriu, a aparut soarele si pe strada mea – de fapt pe a rasculatilor Horia, Closca si Crisan, ca eu nu am facut nimic bun in viata mea, astfel incat nici macar o ulita nu-mi poarta numele.
Totusi sunt mandru ca imi am locuinta pe singura (cred) strada cu virgula din Pitesti.

Inainte nu purta numele asta. Inainte aveam bulevard, numit „Petrochimistilor”. Eram fericit pentru ca stateam pe un bulevard ca un „boier” al sec XX cu palarie si baston, chiar daca primise numele asta in regimul comunist, tragandu-se de la combinatul petrochimic din apropiere.
Acum s-a decazut la strada – probabil si din dorinta de a arunca in uitare tot ce avea legatura cu scumpii si dragii comunisti.

E o strada unica, deoarece atunci cand trebuie sa ii rostesti numele, intre Closca si Horia trebuie facuta o mica pauza pentru virgula, doar nu o poti rosti asa in gol. Numele trebuie spus cu intonatie adecvata, Horia [virgula] Closca si Crisan! (bă tată, bă!)

Ca orice unicat are si unele probleme; in cazul ei – lungimea. E greu de spus Horia, Closca si bla bla bla, asa ca printr-o dispozitie a „Municipiului Pitesti” s-a cazut la intelegerea ca strada sa fie simplu prescurtata prin H.C.C.
Nu stiu daca asta s-a facut pentru a nu modifica aspectul cartii de identitate (daca rasculatii nu ar fi fost „prescurtati” ar mai fi fost adaugat un rand), sau pentru faptul ca locuitorii acestor strazi sunt cu precadere niste oameni lenesi (aici ma stiu pe mine) care ar fi tipat ca din gura de sarpe daca ar fi fost obligati in vreun fel sa rosteasca atatea cuvinte.

Initialele celor trei sunt binecunoscute de catre noi ăştia care mai traim pe aici, dar altii – fandositii de obicei, aia care se bucura de o strada simpla – intreaba deseori, la auzul H.C.C.-ului, ce mama dracu mai inseamna si asta.
Aici au si ei putina dreptate; cartile de istorie nu ne-au invatat cu H.C.C., ori ceva de genul: „revolutionarul H. a fost tras pe roata in fata a 3000 de iobagi. Aceeasi soarta a avut si revolutionarul C. sau ma rog, unul dintre cei doi C.”

Deseori mi se intampla, de exemplu cand ma duc la posta pentru ridicarea unui colet, ca putina din spatele ghiseului sa ma intrebe numele strazii. Rostindu-i clar „H.C.C.”, ea imi va cere lamuriri. Pentru a-i lumina necunoasterea o sa incep a-i istorisi toate intamplarile rasculatilor cu pricina, ori ii voi arata buletinul si o voi obliga musai sa foloseasca toate cele trei puncte din abreviere, durandu-ma in tare de necunoasterea ei.

De fapt ce au fost si revolutionarii astia? Trei scaieţi neimportanti! Da-i in ma-sa cu numele lor de iobagi manipulatori.

No comments yet

Lasă un răspuns

