Skip to content

Gripa (ne, pre)porcină

Decembrie 22, 2009

A trecut o perioada de vreme, cand nimic si nimeni nu ma facea sa racesc. Sa racesc, in sensul de a ma gripa si nu ca un motor de dacie din ’87, ci ca un adevarat om. Cu stari febrile, cu dureri de gat si strufigături ( a se citi stranuturi).
De la Craciunul anului 2008, pana in luna octombrie a acestui an, nicio viroza respiratorie ori vreun guturai gutuios nu s-a atins de mine.
Am fost chiar extaziat, mirandu-ma si intrebandu-ma, la inceputul lui octombrie: ” Ba ce rezistent am fost, uite ca nu s-a atins niciun virus de mine!”
Dar, imediat dupa semnul exclamarii, am stranutat… Si o gripa nenorocita a inceput sa traga de mine.

Au trecut doua saptamani, pline de ceai, fervex, modafen si alţi „nasturi”, doua saptamani in care am avut timp sa ma injur in gand… „Pai bine mă! Nu mă puteam abţine din a mă mira de ce nu am racit până acum”. „Poate daca nu imi spuneam ca sunt rezistent nu mai raceam”.

De aici a inceput cosmarul. Dupa cele doua saptmani jegoase, dupa multe zile de concediu, m-am facut bine.
Au trecut trei zile, bune… In a patra am iesit prin oras, dezmăţat, ca mama m-a facut fudul.
In a cincea am inceput sa stranut si cum (nu) se putea astepta deja, am racit! Nu am mai luat medicamente, deja luasem multe inainte de a treia zi.

Dar m-am reparat, destul de repede, pesemne ca anticorpii mei erau deja antrenati, in lupta de dinainte.
Spre „norocul” meu, am reusit sa dau peste alta gripa, pe care, initial am suspectat-o ca fiind una porcina.
Era inceputul lunii decembrie, iar prin facultatea unde mai obisnuiesc din cand in cand sa-mi rup coatele, circula zvonul ca ar fi venit vreo patru studenti spanioli.
Nu conta ca erau raciti sau nu, conta mai mult ca erau spanioli, iar tot ce vine de peste granita era suspect de porcina.
Asa ca am hotarat sa imi iau iarasi concediu, dar degeaba… Deja eram atins de una bucata virusel.
Si iar am tras ponoase timp de o saptmana.

Ieri, primesc un telefon de la o minunata colega, prin care eram anuntat, cu o voce tremuranda, că ar avea nevoie de mine. Bine, nu chiar de mine, ci mai mult de serviciile mele. De genul: imprimari si transport.
Niciodata nu am stiut ca pot face imprimari la comanda si eventual transport la comanda, la domiciliul clientului, pe un ger naprasnic – gratis. Aseara am aflat ca pot face si asta!
M-am imbracat bine, cu bocanci cu fular cu manusi, cu tot, si am plecat spre centrul orasului, cu una bucata de coala a4 imprimata ca la carte. Ce era sa fac… sunt un bun samaritean, nu-mi pot lasa aproapele in balta, sau in nameti…
Dupa ce am inmanat „coletul”, m-am intors glorios, aproape evlavios, cu un sentiment bogat dar si cu o febra morbida.
Inainte de a pleca, auzisem la televizor, ca vezi Doamne, gripa porcina s-ar raspandi mult mai repede pe timp geros, din cauza sensibilitatii foselor nazale, sau ceva aproximativ, nu stiu ca nu am vazut tot articolul.

Stau si ma intreb, oare sa fiu eu ipohondru si sa-mi imaginez acum ca sunt racit? Sau sa fie a patra oara, cand racesc in mai putin de doua luni.

Ipohondru ori ba, cert e ca acum trag de nas, ma doare gatul, capul si nici muschii nu ma slabesc!

Lasă un răspuns

