Sări la conţinut

Detergent manual + maşina de spalat = combinaţie fatală (spumă criminală)

aprilie 19, 2010

Ajuta spuma facuta de detergentul manual la usurarea frecarii dintre tesaturi, atunci cand pentru curatarea unui tricou ,spre exemplu, este folosita mana umana? Ajuta spuma la eliminarea petelor de pe tesaturi? Dă spuma un miros deosebit hainelor?
Daca intrebarilor de mai sus li se vor atribui raspunsuri negative, atunci nu pot intelege de ce detergentul manual face spuma. Si mai precis care e rolul acesteia in procesul de spalare?

Beneficiul adus nu-l pot defini acum, dar am reusit sa identific un alt rol al spumei, o alta proprietate mai speciala, care intinde nervii uitucilor la maxim. Spuma are proprietatea de a se propaga. Uneori chiar mai mult decat ii “tine incaperea”.

Pentru exemplificarea acestui fenomen se iau:
- un uituc innascut;
- o cutie de detergent manual;
- o cutie de detergen automat;
- o masina de spalat;
- o baie dintr-un apartament pitestean.

Cutia de detergent automat se va pune langa cea de detergent manual, astfel incat uitucul sa le incurce atunci cand vrea sa-si spele, cu ajutorul masinii de spalat, cateva tricouri si un cos cu sosete albe. Incurcand cele doua cutii, uitucul va turna o cupa zdravana de detergent manual in recipientul masinii de spalat, va apasa butonul ce declanseaza programul cel mai scurt de spalare, dupa care va inchide usa baii, vazandu-si de treaba.

Dupa 30 de minute va reveni pentru a-si scoate sosetele si tricourile din masina de spalat, insa se va lovi de… un val de clabuci, iesit din masina de spalat, produs chiar de catre detergentul manual.
Initial va cauta buba, chestia ce a provocat tot dezastrul, ca doar e uituc si-n prima faza nu-si va mai aduce aminte de sfatul lui Nuştiucine, persoana trecuta si ea prin aceleasi chinuri, persoana invatat cu mixul detergentului manual si al masinii de spalat.

Intr-un final isi va da seama ce a adus isprava, va injura curăţând baia de clabuci si se va intreba: Care e rolul spumei produse de detergentul manual?

11 comentarii leave one →
  1. aprilie 21, 2010 3:28 pm

    Asta e din categoria “cum sa-ti faci de lucru”, nu?

  2. suntjos permalink
    aprilie 21, 2010 4:26 pm

    Exact! :))
    Mai am cateva postari asemanatoare

  3. aprilie 21, 2010 10:53 pm

    PAstea sunt amuzante pentru ca sunt lucruri pe care ti le faci cu mana ta => lucru manual.

  4. abdul permalink
    noiembrie 8, 2010 12:05 pm

    am citit postul de mai sus si as face o referire.tocmai am spalat 2 ture de haine pe program scurt folosind detergent manual in masina automata.a fost o greseala ca nu m-am uitat la detergentul ce l-am cumparat.nici un clabuc.nici o spuma.stii cumva de ce?
    Multumesc anticipat

  5. Iulia permalink
    ianuarie 31, 2011 7:30 pm

    Sunt o tanara gospodina :)) si pentru ca nu am trecut de era intrebarii “De ce?” am decis sa dau urmatorul search pe Google: “de ce nu se pune detergent manual in masina automata”. Si te-am gasit pe tine, frate, primul! Si cel mai relevant raspuns la intrebarea mea!
    Ideea era ca ramasesem fara detergent automat si am zis ca “ia sa vad io care-i faza, sigur e numai marketing de 2 lei ca sa cumpere lumea in draci zece produse care fac acelasi lucru”. Am o ura speciala pentru cele 7 soiuri de Vanish, 10 000 de soiuri de solutie de curatat baia, 7 000 de curatat bucataria si asa mai departe.
    Asa ca, stimate domn, va multumesc pentru atentionare/raspuns.
    De data asta nu mi-a mers conspirationismul. Damn.

  6. Iulia permalink
    ianuarie 31, 2011 7:48 pm

    Si acum sa-ti dau un raspuns eu tie, dupa capul meu.
    Masina automata se bazeaza nu atat pe detergent ca sa spele, ci pe frecare. Stiu sigur ca particulele alea colorate, enzime, oxigen si alti balauri, nu sunt decat marketing, de fapt praful alb e ala care spala. M-am intors la teoria conspiratiei, dupa cum vezi. Asa.
    Acu, gandeste-te cata forta are masina de spalat, comparativ cu mana umana. Unii mai eco-bio-etc zic ca nici nu ai nevoie de dero sa speli, si ca ti-l poti face in casa, dar aia sunt alti excentrici.
    Asa ca, dupa parerea mea, detergentul manual e mai strong, spuma aia ajuta la spalare, ca sa inlocuiasca oarecum lipsa frecarii si agitatiei de o ora jumate (in medie) din masina automata. Nimeni nu sta sa frece o bluza, cu mana, o ora jumate… Si in acelasi timp, sa atenueze frecarea exagerata, cand freci ca nebunu’ ca nu se duce o pata.
    Sau, desigur, e marketing, un lighean plin de clabuci da intotdeauna mai bine :)

    • florin permalink
      martie 20, 2013 2:04 pm

      Am folosit de mai multe ori bonux manual in masina se spalat si pot sa spun ca face aceeasi spuma ca ce automat.Si eu zic ca nu e diferenta intre ele

  7. suntjos permalink
    februarie 1, 2011 10:45 pm

    @Iulia: Sarind peste chimie, trebuie sa te gandesti ca detergentii pentru spalarea manuala au fost inventati inaintea celor folositi pentru spalarea cu masini automate. Dar inversa e valabila.
    Sta in psihologia umana ca atunci cand e vorba de “spalare” sa fie vorba si de “clabuci”, zici? :))

  8. madalina permalink
    februarie 8, 2011 10:59 am

    :)) tare asta!! nu stiu dak functioneaza!am sa incerc! :))

  9. Iulia permalink
    februarie 14, 2011 3:49 pm

    Mda. Deci, noua solutie la problema: au patit si ei ca tine initial si s-au decis sa inventeze detergentul automat. Dar pe ala manual l-au lasat. Pentru vanzari mai mari.
    Apropo, tocmai am decoperit ca Dero Ozon+ automat poate fi folosit si pentru spalare manuala. Acum au pus si pe pachet informatia, probabil era prea evident. Si probabil si pe altii scrie la fel.
    Incepe sa ma enerveze chestia asta, tre sa ma documnetez sa vad exact care-i faza.

  10. suntjos permalink
    februarie 17, 2011 5:53 pm

    @Iulia: Target nou pentru Dero Ozon+, un fel de 2 in 1. :))
    Poate revii pe aici cu rezultatele documentarii tale. :)

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

